fbpx

ג', בעל בית קפה בתל אביב, נחשד בעבירות על פי סעיף 117 (ב) לחוק מע"מ, של ניכוי חשבוניות פיקטיביות בסך מע"מ של כ-120,000 שקלים.

עו"ד זרקו זמיר בסוגרים חשבון: ניכית מע"מ כנגד חשבונית מזויפת? התכונן להחזיר את הכסף, ולעתים אף תידרש לכפל מס

כנגד ג' נפתחה חקירה ברשות המסים, ועם סיומה קיבל מכתב מהמחלקה המשפטית של מע"מ – בו עודכן על כוונתם להגיש נגדו כתב אישום. לאחר שהגיע למשרדנו ליעוץ וייצוג משפטי מול המחלקה המשפטית של מע"מ, החלטנו להגיש בקשה להמרת ההליכים הפליליים נגדו בתשלום כופר כספי, בהתאם לסעיף 121 לחוק מע"מ.

הליך כופר הוא הליך מקובל בעבירות מס בכלל ובעבירות מע"מ בפרט, אשר נועד להחליף את ההליך הפלילי ולשחרר את הנאשם מאחריות פלילית. זאת, לאחר אישור הבקשה על ידי וועדת הכופר ותשלום סכום הכופר אשר נקבע בנוסף לתשלום כל המסים הנדרשים.

במסגרת קבלת ההחלטה אם להמיר את ההליך הפלילי בתשלום כופר, הוועדה בוחנת, בין היתר, את מצבו האישי של הנאשם ושל בני המשפחה התלויים בו, את חומרת העבירה שבוצעה ואת רמת המעורבות שלו בביצועה, האם הסיר את המחדלים בהם הוא נאשם – וגם שיקולים נוספים כגון תרומה לחברה ועוד.

הנסיבות המקלות: מצב כלכלי קשה ועזרה לנזקקים

בהגשת הבקשה מנינו בפני ועדת הכופר מספר עובדות לגבי חייו של ג', שהיוו שיקולים משמעותיים בהחלטה להמיר את האישומים נגדו בתשלום כופר: ג' הוא עולה חדש הנמצא בקשיים כלכליים. בנוסף, ציינו כי לג' מעולם לא היו בעיות מול רשות המסים או כל בעיה אחרת מול הרשויות, ועצם נוכחותו בחקירה ערערה אותו מאוד מספיק בכדי להרתיע אותו באופן משמעותי מלבצע עבירות נוספות בעתיד.

עובדה נוספת שצוינה בבקשה היא כי למרות מצבו הכלכלי הקשה של ג', הוא מסייע לאחרים ותורם בבית הקפה שלו מזון לנזקקים בתקופות החגים, ואף קיבל על כך תעודת הוקרה. כמו כן, ג' אף הסיר את המחדל המיוחס לו ושילם את חובו לרשות המסים כולל ריבית והצמדה כנדרש.

כפל מס

במקרים של עבירות מע"מ, במקביל להליכים הפלילים ננקטים גם הליכים במישור האזרחי כגון הוצאת שומות, פסילת ספרים, כפל מס וכדומה. כאשר מדובר על הוצאה או ניכוי של חשבוניות פיקטיביות במודע ובכוונה – על הנאשם מוטל כפל מס.

לאור עובדה זו, על ג' הוטל לשלם 240,000 ₪ בטענה כי קיזז חשבוניות פיקטיביות בסך מע"מ של 120,000 ₪, וכי עשה זאת במודע. לאחר שהצלחנו להוכיח כי סך המע"מ של החשבוניות עמד על 100,000 ₪ וכי ג' לא ידע שהחשבוניות שקיזז היו שלא כדין – כפל המס בוטל ובמקומה הוצאה שומת תשומות על סך 100,000 ₪ בלבד. כפועל יוצא מהפחתת גובה המס לתשלום, גם סכום הכופר הופחת משמעותית.

בקשת הכופר התקבלה, וג' נחלץ מעונש כבד

לבקשתנו צירפנו דוגמאות למקרים דומים אשר בהם הוחלט להמיר את ההליכים הפליליים נגד הנאשם בתשלום כופר, בשל נסיבות מקלות. עקב מצבו הכלכלי הקשה של ג', ביקשנו שסכום הכופר שיוטל עליו יהיה נמוך ככל שניתן.

בתגובה לבקשתנו, הסכימה הוועדה להמיר את ההליכים הפליליים נגד ג' בכופר כספי, ובכך לשחרר אותו מאחריות פלילית. סכום הכופר עומד בדרך כלל על 30% משווי החוב בעבירה, ולכן גם הכופר שהוטל על ג' לתשלום עמד על 31,244 שקלים. בתמורה להמרת העונש בכופר, היה על ג' להתחייב שלא לעבור עבירות מע"מ נוספות במשך שלוש שנים.

חשוב לדעת:

את בקשת הכופר ניתן להגיש מיד עם פתיחת החקירה, לאחר העברת התיק לפרקליטות ובטרם הגשת כתב האישום – ואף לאחר שהוגש כתב האישום. עם זאת, הזמן המומלץ ביותר להגשת בקשה הכופר הוא כבר בשלב החקירה, וככל שהבקשה תוגש בשלבים מוקדמים יותר, קיים סיכוי גדול יותר לקבלת הבקשה.

משרד עו"ד זרקו זמיר הוא משרד עורכי דין למסים המספק יעוץ משפטי וייצוג לנחקרים, חשודים ונאשמים בתיקי מס הכנסה ומע"מ, בנוסף להגשת בקשות לכופר לרשות המסים.

לקוחות ממליצים
ברצוני להביע את הערכתי הרבה על אופן הטיפול המקצועי והיצירתי לו זכיתי בחסותך האדיבה. תודה כנה מעומק ליבי על הליווי האישי, על המסירות העצומה, על האכפתיות, על הסבלנות לאורך תקופה ארוכה ומטלטלת ומעל הכל על היותך אדם נפלא. פעלת כעצת קוהלת "שַׁלַּח לַחְמְךָ עַל פְּנֵי הַמָּיִם, כִּי בְרֹב הַיָּמִים תִּמְצָאֶנּוּ" - יישר כח!
בר ירון
עו"ד זרקו זמיר, (אולי) בתקדים משפטי, הגישה ערעור לביהמ"ש המחוזי, על משפט שנגמר והסתיים לפני יותר מחמש שנים, והערעור נתקבל. עו"ד זרקו זמיר הינה בעלת מקצוע, מדריכה, מלווה, ותמיד משקיעה בלהסביר בשפה להדיוטות, והכל באופן מרגיע ומשרה בטחון, בתוך סיטואציה בה חרב המאסר מרחפת מעל צווארי. משרד עו"ד זרקו זמיר ממשיך לייצג אותי בתיק מס הכנסה המתנהל בימים אלו, ועל כל זה אני מאד מודה לה.
גולדשטיין גיל
ברצוני להודות לך על הטיפול המקצועי והלויאלי והשירות המסור, וחסר הפשרות שהענקת לי ועזרת לי להתמודד בגובה העיניים מול הרשויות, ולהצליח להוכיח שגם לאזרח הקטן יש סיכוי מול "האח הגדול".
טבצ'ניק אילן
אני מבקש להביע את תודתי והערכתי הכנה בגין הטיפול בתביעה אל מול רשות המיסים. היושר המקצועי, האמינות, המקצועיות והשירות ראויים לשבח. אמליץ על שירותייך לכל מכריי.
ג'רבי משה
בהיותי במצב נואש מרשויות המס אשר החלו להתל בי בהאשמות חסרות בסיס, עורכת הדין קרן זרקו זמיר הייתה בשבילי קרן האור היחידה להוציאני ממצבי הנפשי והמשפטי באותה תקופה. קשה לתאר במילים את אשר עמלה והפגינה ידע רב, והפכה ההחלטות, צמצמה נזקי עורכי דין שייצגו אותי בעבר, נלחמה כלביאה השומרת על גוריה בבית המשפט השלום ולא ויתרה ונלחמה עד אשר הגענו למחוזי שם התמלאתי גאווה על כך שעורכת הדין קרן זרקו זמיר מייצגת אותי בתיק ועורכי הדין שנכחו שם נדהמו מכישוריה המשפטיים , וכן הרכב של שלושה שופטים אשר דנו בערעור ונדהמו מכישוריה של עורכת דין אשר לא הייתה מביישת פרקליטת מדינה מהבכירות ביותר בארץ!
אבי עזרא
מרגע שנפגשנו נתת לי הרגשה מדהימה והחשש הכבד והלחץ החלו להתפוגג.  קיבלת אותי עם חיוך כובש , מהר מאוד הבנתי כי את מקצועית מאוד ואני נמצא בידיים טובות. מיד נכנסת לפעולה ונתת לי נחיות מפורטות איך לפעול כדי למזער את הנזק/התוצאה/ גזר הדין למינימום האפשרי וזה משתמע מהניסיון הרב שצברת. עם ים של סובלנות ועם נכונות שלך להיפגש ולדבר עם כל גורם כזה או אחר , פקידי שומה , תובעים , רואה חשבון רק כדי לקדם ולמזער ככל שניתן את כתב האישום הלא קל שהוגש כנגדי על ידי מס הכנסה. גוננת עליי בבית המשפט בצורה מקצועית ומכובדת והתוצאה מדברת בעד עצמה. את היית לי קרן אור בכל האפלה שהייתה לי ואכן אותה קרן הצדיקה את האמון שנתתי בה מלכתחילה.
אוריאל
קרן מעולם לא שפטה אותי ולא ביקרה אותי על מצבי שהיה לא קל, והיא נלחמה בעבורי כאילו היא נלחמת בעבורה באופן אישי. מעולם לא עמדתי אל מול עורך דין שמתייחס אל הלקוחות שלו כמו בני משפחה. הרגשתי שאני נמצא בידיים הכי בטוחות בעולם ושהיא תעשה מעל ומעבר לכול הנדרש על מנת להביא אותי למצב בו ישרתי את ההדורים עם השלטונות (שלטונות המס) ועכשיו אני יכול ללכת לישון בשקט מכיוון שהעניין סודר לשביעות רצונם של כל הצדדים. אם מישהו מעוניין בעורכת דין ישרה, הגונה, אנושית, מקצועית ויודעת את עבודתה, הרי מצא הוא את מבוקשו. אין מילים שיכולות לתאר את עבודתה של קרן. היכרותי עימך לא רק הובילה לשינוי בהתנהלותי אל מול שלטונות המס, אלא שינוי ביכולת שלי להתמודד עם מצבים שאינם קלים במציאות החיים מכיוון שאני יודע שאפשר וגם ראוי לנצח.
הר-אל שפירא

לכל ההמלצות

© 2020 כל הזכויות שמורות למשרד עורכי דין זרקו זמיר

התקשרו אלינוטלפון שלחו לנו הודעה בוואטסאפוואטסאפ שלחו לנו הודעה במיילצור קשר